auto iklan

09 Januari 2013

Apakah Bandaraya Pintar IBM

Apakah Bandaraya Pintar IBM,

Apakah Bandaraya Pintar IBM. Bandaraya pintar IBM ialah bandaraya yang telah disenarai pendek oleh IBM Corporation (IBM, untuk program ‘Smarter Cities Challenge.’. Bandaraya yang terlibat dan disenarai di Malaysia ialah Negeri Sembilan, Cyberjaya dan Wilayah Iskandar.

Sebanyak 30 bandar didunia yang menerima geran ini, nilai geran ialah USD400,000. Pemberian geran bernilai US$400,000 ini adalah meliputi akses kepada beberapa pakar terkemuka IBM yang akan menganalisis dan mencadangkan cara-cara untuk meningkatkan penyampaian perkhidmatan oleh pentadbiran bandaraya terlibat.

Apakah Bandaraya Pintar IBM

Negeri sembilan berjaya dan terpilih dalam program bandaraya pintar ini. terdapat beberapa langkah dalam pembangunan ICT ini yang diambil supaya Negeri Sembilan dibangunkan dengan ICT yang mampan. Pembangunan fizikal juga akan mengikut pelan yang dirancang.

“Penganugerahan Geran Smarter Cities Challenge oleh IBM Corporation ini akan memberi kesan positif untuk melaksanakan pelan tindakan Negeri Sembilan ICT Strategic Plan (NSISP). Ianya amat membanggakan dan pengiktirafan pemberian geran ini adalah di atas inisiatif ICT yang disediakan Negeri Sembilan,

n9kini.com
IKLAN 1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IKLAN ADSENSE