auto iklan

01 Disember 2016

HARGA RUMAH JANGKA NAIK 5 HINGGA 10 PERATUS 2017

harga rumah 2017, sebab harga rumah naik, punca harga rumah tinggi

Harga rumah di jangka naik antara 5% hingga 10% tahun 2017, Ini di nyataan oleh  Pengerusi Persatuan Pemaju Hartanah dan Perumahan Malaysia (REHDA) Johor, Datuk Ir Steve Chong Yoon On berkata, harga perumahan dijangka meningkat kepada 5 hingga 10 peratus pada tahun 2017

Antara sebab sebab kenaikan harga rumah ialah:
  1. Menurutnya, kenaikan berpunca daripada peningkatan kos bahan binaan
  2. Peningatan kos upah
  3. Peningkatan kos mesin dan jentera
  4. Peningkatan kos pengurusan binaan
  5. Akibat  kejatuhan nilai ringgit sejak dua tahun lalu.




“Sekarang adalah masa terbaik kepada orang ramai yang berhasrat memiliki kediaman sendiri kerana kita menjangkakan pasaran hartanah di bandar bandar Malaysia semakin mencabar pada tahun depan.

“Ia berpunca daripada kenaikan harga tanah, bahan binaan dan kos buruh berikutan kejatuhan nilai ringgit sejak dua tahun lalu,” 



IKLAN 1

1 ulasan:

  1. saya ingin berbagi dengan Anda semua tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari perusahaan pinjaman yang sangat baik dan jujur ​​​​yang terdaftar di Amerika Serikat, karena saya melamar sebagai pinjaman awal, saya butuh beberapa dokumen untuk memenuhi persyaratan mereka tetapi insya Allah saya lulus dan bekerja dengan lancar sebagai pengusaha. hubungi whatsapp: +18632310632 / pedroloanss@gmail.com untuk semua jenis bantuan keuangan seperti pinjaman dan fasilitas investasi.

    BalasPadam

IKLAN ADSENSE