auto iklan

21 November 2011

Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB)


Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) telah ditubuhkan pada 21 Ogos 1997 sebagai sebuah syarikat milik penuh Menteri Kewangan Diperbadankan (Mof Inc.) yang bertujuan menyediakan rumah mampu milik yang berkualiti kepada setiap keluarga di Malaysia sejajar dengan Objektif Perumahan Negara.

SPNB bertanggungjawab melaksanakan Program Rumah Mampu Milik (RMM) dan Program Rumah Mesra Rakyat (RMR) untuk memastikan golongan berpendapatan rendah memiliki kediaman yang mampu dimiliki,

Agensi Pelaksana Program Pemulihan Projek perumahan yang telah terbengkalai, Program Kuarters Kerajaan melalui Syarikat Usahasama SPNB-LTAT Sdn. Bhd. (USL) untuk pelbagai agensi dan badan kerajaan dan Program Perumahan Khas seperti Program Perumahan Rakyat (PPR), perumahan mangsa tsunami di Malaysia dan Acheh serta penempatan semula kawasan berisiko banjir sepertimana yang telah diarahkan oleh Kementerian Kewangan.

Selain daripada tanggungjawab utama, SPNB juga amat dedikasi dalam menyediakan rumah untuk golongan yang kurang bernasib baik dan keluarga miskin di Malaysia dengan menyumbangkan sejumlah daripada keuntungan tahunan syarikat kepada kerja-kerja kebajikan seperti membaikpulih atau membina semula rumah usang dan uzur di bawah Program Perumahan Khas yang dikenali sebagai Skim Amal Jariah.

Bagi memastikan operasi SPNB berjalan lancar, kini SPNB mempunyai lima buah cawangan iaitu di Pulau Pinang, Pahang, Johor, Sabah dan Sarawak. SPNB juga telah membuka dua pejabat jualan dan pemasaran iaitu di Kota Bahru, Kelantan dan Miri, Sarawak.

IKLAN 1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IKLAN ADSENSE