auto iklan

03 Januari 2016

CIDB PERLU PANTAU WAKTU KERJA DITAPAK BINAAN AGAR IKUT ISLAM

Saya pernah berkhidmat dalam bidang pembinaan hampir 20 tahun. Ini pertama kali saya nampak mesej yang baik ini. Pada masa saya kerja Waktu kerja di tapak binaan ialah 8.00 pagi hingga 12.00 dan 1 ptg hingga 5 ptg. Rehat 12 - 1.00. Sedangkan Zohor pukul 1 lebih.

Saya cuba ubah tapi tak berjaya. Situasi berlarutan hingga kini. Ramai pekerja muslim sukar solat di tapak binaan kerana waktu kerja di tentu secara tradisi oleh subcon bukan muslim.  Dulu saya biasa kerja dengan tauke cina. Nak berhenti solat kena curi masa. Bila tauke dapat tahu kena potong gaji.

Pembangunan kita majoritinya hasil tangan tangan pekerja yang tak solat. Mesej yang di tulis pada kren ini saya sokong 100%

CIDB sebagai sebuah badan pemantau dan kawal selia industri binaan malaysia pasti ada kuasa untuk selaras waktu kerja di tapak agar selari dengan syariat Islam.

Kita mahu industri binaan kita ada imej Islam dan mendapat Rahmat dari Allah yang menciptakan bahan bahan binaan kita

#IndustriBinaan
#CIDB
#Solat

IKLAN 1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

IKLAN ADSENSE